Simpelt Bullet journal setup til resten af 2018

Her deler jeg en super simpel, men effektiv og motiverende måde at drive Bullet Journal kalender på. Et layout som er nemt at kopiere og gå igang med og dermed også meget begyndervenligt.

Det er noget tid siden, jeg har delt min Bullet journal glæde med jer, men det betyder ikke, at den ikke stadig har en kær plads hos mig. Tværtimod! Jeg bruger den stadig, men den skifter rolle for mig løbende, som mine behov ændrer sig – præcis som det jo er meningen med en Bullet Journal.

Måden jeg bruger den på for tiden er rimelig basic og nok i virkeligheden en super anvendelig metode for mange af jer andre, så i dag vil jeg dele med jer, hvilke spreads jeg benytter og hvad de hjælper med.

Jeg bruger for tiden mest min BuJo til at holde styr på vores kalenderoverblik. Som nogle af jer ved, har jeg ellers også brugt den flittigt til at lave madplan og holde styr på personlige mål. Jeg bruger stadig den store fælles familiekalender, men den har jeg jo af gode grunde ikke med på farten, så jeg noterer de ting ind i min BuJo, som påvirker familiens skemaer og muligheder – eller de af deres aftaler, som påvirker mine.

Jeg har med udgangspunkt i det behov blot lavet et dobbelt-spread med månedsoverblik over de sidste par måneder af året. Jeg har frihåndsoptegnet det og brugt nogle små stickers til at forskønne det en smule og så har jeg for sjov skyld brugt nogle bogstavstempler* til at skrive hvilken måned det er.

Familiekalenderen for 2019 ligger klar i webshoppen *

En anden side, jeg bruger rigtig meget, og som jeg har gjort meget nemmere for mig selv, det er mit “arbejdsspread”. Jeg har inddelt det efter mit eget behov for at have et overblik over ideer, igang og deadlines, som ligger fordelt i 3 bokse ude til venstre. De fungerer lidt som et trafiklys, så nedefra er det røde lys, som er ideer, jeg vil huske mig selv på, dernæst det gule, som er indlæg jeg arbejder på, og det grønne i toppen, som er dem, som har deadline indeværende uge. Det er en super overskuelig og rar måde for mig at holde mig selv på sporet og hjælper mig konkret til at bruge min tid fornuftigt, alt efter hvad jeg har brug for at få færdigt først.

I højre side har jeg 2 større bokse. Den ene er min To Do-liste, som jeg bruger til både vigtige private gøremål og til mine arbejdsgøremål – listen bliver på den måde til min bedste ven i løbet af en uge, fordi den binder alle løse ender sammen. I boksen ovenover har jeg en mere “tung” liste over mine projekter – det kan være udviklingstiltag, nødvendige tekniske ting, administrative hjælpeværktøjer, regnskabsting osv. Den boks rummer altså også en slags to do’s, men af den slags, som jeg enten skal have andre til at bidrage til, eller som bare ikke fikses på en dag. Udgår der en konkret to do fra denne liste, så skrives den nede i To Do-boksen, så jeg får taget hånd om den.

Fidusen med den her side er, at jeg løbende får streget ud og i stedet for at tegne en kopi af den op, så slettelakker (er det overhovedet et ord??) jeg en gang om ugen for at kunne benytte den igen. Det betyder, at jeg når at fejre mine flueben, men også at jeg sparer tid ved ikke hele tiden at skulle sætte min BuJo op igen og igen.

Vil du igang med at lave Bullet Journal, så er her en Bullet Journal Guide for begyndere

Hvilket setup foretrækker du i din Bullet Journal for tiden? Måske det her simple setup kan give dig motivation eller vunden tid? Klem fra Dorte 

……………..

Følg også via YoutubeNyhedsbrev, Facebook og Instagram

Indlæg oprettet 284

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen